پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183068
عجيب‌ترين کالاهايي که امسال وارد کشور شد
تاریخ انتشار : 1394/07/05 10:07:15
نمایش : 1542
سنگ‌پا، ميخ، طناب، پوست کامل اسب، زغال چوب، خلال چوب کبريت و چوب‌پنبه عجيب ترين کالاهايي است که در سال جاري به کشور آمده درحالي که اين محصولات در کشور نيز توليد مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار بنا بر آمار گمرک واردات کالاهايي که در داخل کشور توليد مي‌شود در سال جاري نيز ادامه داشته است اما ميان آنها کالاهايي يافت مي‌شود که واردات آنها عجيب به نظر مي‌رسد.

بر اين اساس، در ۵ ماه ابتداي سال جاري، ۶.۵ تن سنگ‌پا به‌ارزش ۳۷ ميليون تومان برابر با ۱۳هزار دلار به کشور آمده است.

بنا بر اين گزارش براي حفظ جنگل‌ها هرساله شاهد واردت چوب و الوار به کشور هستيم، اما يکي از موارد عجيبي که در سال جاري به کشور آمده، واردات يک‌ميليون و ۶۲۹ هزار کيلوگرم زغال به‌ارزش ۴.۸ ميليارد تومان است.

کنار واردات زغال بايد به واردات ۱۰۱هزار کيلوگرم خلال چوب‌کبريت به‌ارزش ۴۹۰ ميليون تومان اشاره کرد، که با توجه به اينکه توليد چوب کبريت و زغال نياز به تکنولوژي بالايي ندارد واردات آن نيز منطقي به نظر نمي‌رسد.

ايران، يکي از توليد کنندگان بزرگ پوست دام به‌ويژه دام سبک در دنيا است، اما در سال جاري ۱۸.۵ تن پوست کامل حيوانات گاو و اسب به‌ارزش ۱۴۴ هزار دلار به ايران آمده است.

در سال جاري همچنين ۲۸۰ ميليارد تومان رخت‌آويز به‌وزن ۳۳هزار کيلوگرم و ۸۰کيلوگرم چوب‌پنبه به‌ارزش ۹۱۲ دلار به کشور آمده است.

از ساير کالاهاي عجيبي که در سال جاري به کشور آمده است مي‌توان به واردات طناب و ريسمان، کاغذ سيگار و ميخ اشاره کرد.


مرجع : تسنيم
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html